Julen är över

Ja, nu var julen över för detta året. Vi har stressat runt till släkt och vänner. Ätit gott haft en super mysig jul. Typiskt bara att man blivit dunder förkyld.

I onsdags natt kom vi som sagt ner till Oskarshamn. Vaknade upp på julafton för att åka till pappa på jul frukost. Där fick Edwin sin första julklapp. Sedan bar det ut mot familjen Andersson. Super kul att träffa er alla där. Edwin fick paket igen men det var nog bra det. För efter att alla hållt Edwin så kom han till Ida och spydde ner både sig själv och henne. =)

Ja, sedan var det bara att åka vidare till nästa ställe. Min bror för att fira hela julafton med hela familjen och alla barn. Efter att tomten varit till barnen så började vårat julklapps spel. Där man slår tärning och får man en sexa så får man byta paket med någon annan. Till slut så vann jag två bingolotter så jag hoppas på vinst nu den 30/12 på uppesittar kvällen!

Det var förstås god jul mat och jul mys fika. Vi kom inte hem förrän 01:00 den kvällen. Edwin fick så klart fina klappar.

På juldagen åkte vi åter till far för lite lunch. Vi kollade snowroller och sedan åkte vi till min andra bror som bor i Basebo. Det var svin halt så vi kom inte av vägen där vi skulle så det var bara att åka någon mil extra. Jul mat vart det förstås igen då.

Idag har det varit en extra lång dag tycker jag i alla fall. Först mat i Basebo sedan tillbaka till O-hamn för att släppa av far. Sedan den långa resan hem har varit för j*vlig om man nu får uttrycka det så! Det gick först bra till Fårbo där vi nästan snurra runt med bilen. För att det vart verkligen halt där. Men jag lyckades hålla bilen kvar mellan mitt räckerna. Sedan har det gått ungefär i högt 70 hela de ca:40 milen hem. *suck* så himla slut i huvudet nu så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Som tur är så ligger jag redan i sängen och behöver inte göra så mycket mera idag.

För att sammanfatta julen så har den varit intensiv men rolig och helt underbar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar